Natur, mat och kultivering

Den här bloggen handlar om livet på landet, råvaror, odling, förädling, matlagning och konsthantverk

fredag 19 april 2013

Vårkänslor...

...är att kunna slippa strumpor och gå ut i en av mina afrikanska klänningar som fladdrar runt mina liljevita ben...
















....att se de övervintrande kryddorna samsas med söta nya penséer....



















...att se växterna återuppväckas ännu en gång...



















Hos Heléna med bloggen Bland rosor och bladlöss hittar du fler inlägg med massor av vårkänslor.

11 kommentarer:

  1. Gillar verkligen dina vårkänslobilder, det är så fantastiskt när allt vaknar till liv efter den långa vintern! Ditt växthus ser spännande ut!
    Vårkram

    SvaraRadera
  2. Fina vårkänslor, som jag delar till 100 %!
    /EvaLinnea

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder och visst rusar vårkänslorna just nu.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Ja dette gir vårfølelsen!
    Å traske i småsko bort til drivhuset hører med til den :-)

    SvaraRadera
  5. Härliga vårkänslor där! Här måste jag köpa ny rosmarin... Ha en fin helg! :) Mia

    SvaraRadera
  6. Så härligt när man kan ta av sig vinterkläderna
    ja, nu är man blek på benen men bara värmen håller i sig så kanske jag också kan ta av mig på benen. Här har vi fortfarande snö kvar men förhoppningsvis så kommer värmen.

    Ha det riktigt gott

    SvaraRadera
  7. Vi är säkert många som delar din lycka över allt som vaknar till liv nu!
    Ditt växthus ser verkligen härligt ut!

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Åh det ser så härligt ut på dina bilder :-) Det är äntligen vår!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  9. Oj oj, mer vårkänsla kan det inte bli. Med vita spiror bredvid Tibasten ;-) Visst går man i spinn över allt som vaknar till liv nu, härligt är bara förnamnet. Ha det fotsatt vårhärligt! Kram !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  10. Det är härligt med vårkänslor Malin och nog får de allt kroppen att spritta till lite extra alltid. :)

    Jag hoppas att du har det gott och njuter av denna våriga och soliga söndag. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  11. Så härligt Malin! Nu finns det mycket vackert och skönt att strutta runt i :-)
    Fick ditt svar på mejlen angående hjärtformarna, visst var det ett märkligt sammanträffande! Har bara inte hunnit svara dig.
    Ha det fint i våren!
    Kram Maria

    SvaraRadera