Natur, mat och kultivering

Den här bloggen handlar om livet på landet, råvaror, odling, förädling, matlagning och konsthantverk

torsdag 8 mars 2012

Näääääääääääää suck - suck igen



Så här ser det ut hos oss idag.
Min första tanke när jag såg snön var att jag blev väldigt nöjd över att vi plockade de beställda nässlorna igår - det hade blivit knepigt idag.

Även om snön förutspåddes av meteorologerna igår blev jag helt paff när jag tittade ut på tvätten som hängde på tork... Nyblivna sexkattungemamman Snäckan tittade förebrående på mig när jag släppte ut henne - som om snön var mitt påhitt.

4 kommentarer:

  1. Jeg kom bare lige forbi.
    Godt billede.
    I går fik vi regn og slud. I dag er det hele væk og solen skinner, så jeg er i haven.
    Tak for kigget.
    Ha` en god dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håber du havde en god dag i haven!

      Radera
  2. Usch och fy! Ingen mera snö nu tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. bort,bort,bort med den - snön alltså

      Radera